2025-ben még mindig ugyanazokat a kérdéseket kapom: „Mennyi idő alatt szoktad meg, hogy jobbos? Nem zavaró, hogy a másik oldalon ülsz?” Még mindig nem. Jó érzés beleülni, és mindig élvezetes egy nagy kört tenni. Ilyenkor mindig arra a következtetésre jutok, mosollyal az arcomon, hogy igen, mindig az MX-5 a válasz.
Na, de hol is tartottam? Sajnos a V-Maxx futómű nem vált be annyira, mint amire számítottam. A piros rugó problémás, és mivel ez piros rugóval van szerelve ez már probléma. A nagyobb gond, hogy az autó rendkívül merevvé vált, szinte csak pályára lenne alkalmas. Vagy „átszelepeztetni” kellene, hogy kényelmesebb legyen utcai használatra. Helyette egy HSD Dualtech állítható futóművet tettem be, ami az állítható keménységének köszönhetően fényévekkel kényelmesebb, ráadásul a színe is sokkal inkább utcabarát (fekete).Kisebb javítások is történtek: gyertya- és gyújtókábelcsere, hátsó fékcsere, az összes fékcső cseréje, valamint a féknyergek felújítása.
Elrepedt a gyári leömlő, ami egy gyakori hiba az NA-k esetében. Sokáig hezitáltam, hogy mi legyen a megoldás: meghegeszteni a gyárit, vagy cserélni? (Egyébként végül a gyári is meg lett hegesztve.)
Végül a költséghatékonyság miatt az NB MX-5 gyári leömlője lett a választásom, mivel a fórumok szerint jobban öblít, és nem hajlamos repedésre. (Egy jobb minőségű leömlő ára 1000 euró körül van.)
Olcsó, és könnyen beszerezhető, pár perc alatt találtam is egyet. A hővédő pajzs hiányzott róla, de emiatt kedvezményes volt az ára. Meg is vásároltam, ráadásul az eladó még abban is segített, hogy szinte házhoz hozta, mivel épp arra járt, szóval igazi szerencse!
Szerettem volna rendbe hozatni, és erre Ádámka (igen, itt mindenki Ádám) volt a legmegfelelőbb ember. Ő jelenleg mindenféle fémmel hegeszt és dolgozik, van hozzá minden szükséges felszerelése, és pár havonta küld pár képet, hogy Hondákhoz ilyen-olyan leömlőt készített. El is küldtem neki a cuccot: lehegesztette az EGR-t, eltüntette a hővédő pajzs felfogatásait, és nagyon szépen lepucolta az egészet. Még a downpipe-ot is rendbe tette, és az egyenes részét kipótoltuk egy új darabbal.
„15 perc alatt fel lehet tenni az NB leömlőjét plusz a downpipe-ot.” Na, én ezzel két hétvégét szenvedtem, mire végre minden szépen a helyére került, de leginkább Ádám szívott vele, mert ő hegesztette. A lambda szondát hosszabbítani kellett, a hővédő lemez helyére pedig bandázs került. Próbáltam jó szalagot venni, így a Thermotec fehér bandázsát vásároltam meg a race-shopról. Jött a fekete leves a katalizátor előtti résznél, ahol vágni kellett a csövet, hogy minden passzoljon. Több óra tornászás után ez is végül a helyére került. A kardánalagútnál bandázsolva lett a kipufogócső, hogy nyáron ne süssem meg magam az autóban, mert az összes hő a kabinba került volna. Jól sikerült, most fele annyi hő jön fel, mint előtte. Összességében nekem tetszik az eredmény, mintha nyomatékosabbá vált volna az autó, és már nem fúj ki 1000 helyen, mint korábban.Az új felnikről már posztoltam képet, és végre fel is kerültek a gurulók az autóra.